In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

joomla templates and joomla extensions by zootemplate.com Get Adobe Flash player

بازاریابی لحظه ای در شبکه های اجتماعی

بازاریابی لحظه ای Marketing Moment اصطلاحی است که به تازگی در فضای بازاریابی دیجیتال رواج پیدا کرده است. این مسئله دلیل موجهی هم دارد. مایکرومومنت ها یا لحظات کوتاه به زمان هایی از طول روز گفته می شود که مصرف کننده با هدف وقت گذرانی یا چک کردن چیزی موبایل خود را بر می دارد.
آمار ها نشان می دهد امریکایی ها به طور متوسط ۴.۷ ساعت از وقت روزانه ی خود را روی موبایل های هوشمندشان سپری و ۴۱ درصد از آنها در طول یک ساعت بارها موبایلشان را چک می کنند. آنها از موبایل هوشمند خود برای چک کردن شبکه های اجتماعی و ایمیل، پیدا کردن رستورانی مناسب در محدوده ی نزدیک و خواندن نظرات و بررسی کالاها و مقایسه ی قیمت هایشان هنگام خرید بهره می گیرند.
برند های خرد سعی می کنند در همین لحظات کوتاه خود را پیش چشم مصرف کنندگان قرار دهند. کلید تسخیر لحظات کوتاه مشتری ارزیابی نیت مصرف کننده ها و بسنده نکردن به هدفگیری جمعیت شناختی است؛ این یعنی ببینیم انتظارشان از این لحظه چیست. به این ترتیب برند ها می توانند اعلان یا آگهی مناسب خود را برای مصرف کننده ی مورد نظر بفرستند

بازاریابی امروزه در عصر دیجیتال و در مقایسه با چند سال گذشته به موضوعی بسیار متفاوت تبدیل‌شده است. این تفاوت‎ها در مواردی منجر به هدر رفت منابع و عدم بهره‏وری و درنتیجه تهدید بنیان واحدهای بازاریابی شده است. این شرایط به‌ویژه در صنایعی که به‌طور مستمر مورد تهدید مؤلفه‌های رقابتی نوظهور قرار دارند، قابل پیش‌بینی است. کمپین‏های تبلیغاتی دیگر توان افزایش فروش را ندارند، این کمپین‏ها بارها و بارها مشتریان نادرست را هدف قرار داده‏اند و پیام‏های تبلیغاتی ناخوشایند منتشر کرده‏اند که عاملی برای آسیب زدن به برند بوده است. این کمپین‏ها اغلب با تغییرات تمایلات مصرف‎کننده هم‌راستا نیستند. پیام‏ها می‏توانند به‌سرعت به پیام‏هایی غیر مرتبط تبدیل شوند. این شرایط به‌محض ظهور محصولی نو و به دلیل خارج شدن سریع محصولات و خدمات از حیطه توجه مشتری اتفاق می‎افتد. مدیران ارشد بازاریابی CMO پیامدهای این واقعیت‎ها را به‌خوبی درک می‎کنند. به باور آنان از میان تمامی گروه‌هایی که در معرض پیام‎های تبلیغاتی کسب‌وکارهای مختلف قرار می‎گیرند، کمتر از ۱۸ درصد از مشتریان واقعی آن محصولات و خدمات هستند؛ بنابراین، جای تعجب نیست که کمتر از نیمی از مدیران ارشد بازاریابی از درآمدهای حاصل از فعالیت‏های بازاریابی رضایت کامل دارند.

بازاریابان اکنون به‌خوبی می‎دانند که ایجاد آگاهی گسترده و استفاده از روش‎های پیام‎رسانی استاندارد، اهمیت خود را ازدست‌داده‌اند و جای خود را به سفری اختصاصی برای هر مشتری و تجربه‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده داده‎اند. این تغییرات منعکس‎کننده آگاهی بازاریابان از نقش مصرف‎کنندگان در شکل‎دهی به مسیر بازاریابی است. مصرف‎کنندگان عصر حاضر اطلاعات بیشتری از محصولات و خدمات دارند. آنان دیگر مجبور به پذیرش ایده‎های بازاریابان نیستند. دسترسی به اطلاعات بازار از طریق منابع مستقل و کنترل تعاملات بازاریابی به امری بسیار ساده برای آنان تبدیل‌شده است. رفتارهای این گروه از مصرف‌کنندگان، بازاریابی شخصی‌سازی‌شده را موضوعی غیرقابل بحث کرده است.

اما در کنار اهمیت تجربه شخصی‎سازی برای جلب‌توجه مشتری، تحویل محصول ازجمله حوزه‎هایی است که منجر به اتلاف هزینه‎های بسیاری شده است. انجام بازاریابی مستقیم شخصی‌سازی‌شده در کنار اطلاعات کافی از بینش‏های مشتری نمونه‏ای از این مشکل است. موضوع گردآوری و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات برای بسیاری از سازمان‏ها به‌شدت مشکل‌ساز شده است. درواقع، ۳۵ درصد از بازاریابان خرده ‏فروشی بیان می‌کنند باوجود در اختیار داشتن اطلاعات کافی نمی‌دانند چگونه از آن‌ها استفاده کنند. بااین‌حال، سازمان‏ها با شخصی‏سازی هر چه بیشتر ارتباطات بازاریابی به دنبال افزایش فروش هستند، اما خیلی زود متوجه می‏‌شوند بدون وجود مدل و قابلیت‎های عملیاتی مناسب، بهره‏‌برداری از مفهوم بازاریابی شخصی‌سازی‌شده امکان‏پذیر نخواهد بود. بدون افزایش اثربخشی عملیاتی، سازمان به چارچوبی از مقیاس‎های تجربی در دسترس محدود خواهد بود.

بازاریابی لحظه‌ای می‎تواند بازاریابان را در کاهش اتلاف منابع، تقویت بازاریابی شخصی و افزایش اثربخشی عملیاتی باهدف افزایش فروش یاری کند. بازاریابان لحظه‌ای درحالی‌که بهبود نتایج اقدامات خود هستند. جای تعجب نیست که این گروه از بازاریابان در مقایسه با همتایان خود از رشد بیشتری خبر می‎دهند. کاهش موجودی به‌واسطه پاسخ به خواسته مشتری در زمان موردنظر و مطابق با ویژگی‎ها و کیفیت موردنظر وی، ازجمله اقداماتی است که در رویکرد تولید ناب ریشه‌دارند.

بازاریابی بهنگام یا لحظه‌ای را رویکردی خارج به داخل در نظر بگیرید که همواره درگیر شناسایی نیازهای مشتری، محرک‎های بازار و توسعه مستمر و اصلاح مسیر اولیه است. درحالی‌که تعداد معدودی از شرکت‌ها بازاریابی لحظه‌ای را به‌درستی اجرا می‎کنند، بررسی‏ها نشان داده که کسب‌وکارهایی را شناسایی کرده است که درزمینهٔ کسب دانش مشتری، بهره‌برداری از کانال‌های توزیع و انتشار پیام‌های تبلیغاتی چالاک – سه مؤلفه اصلی بازاریابی لحظه‌ای – از همتایان خود پیشی گرفته‎اند.

تجربه تعامل با مشتریان نشان می‎دهد شرکت‌هایی که در پیاده‌سازی این سه مؤلفه از رقبای خود پیش افتاده‎اند از مهارت‌های زیر نیز برخوردارند:

رضایت از عملکرد: ۵۷ درصد بازاریاب‎های لحظه‌ای (در قیاس با ۳۶ درصد از رقبا) از توانمندی‎های خود در انتشار پیام‌های مطلوب در زمان مناسب رضایت دارند.
پیشرفت مستمر: زمان این بازاریابان صرف حذف ناکارآمدی‎های مختلف از رویکرد بازاریابی مورداستفاده‌شان می‎‏شود.
تمرکز آتی: این کسب‌وکارها مطمئن هستند که می‎توانند اثربخشی و کارآمدی تلاش‎های بازاریابی خود را در آینده بهبود بخشند.

مزایای بازاریابی لحظه ای:

خدمات بیشتر با منابع کمتر: واحد بازاریابی یک شرکت ارتباطات بزرگ به‌خوبی می‎داند که باید هوشمندتر و با وابستگی کمتر به روش‌های سنتی به جذب مشتری‎های حساس به قیمت و آگاه از تحولات دیجیتال بپردازد. بازاریابان باید از طریق روش‌های سریع‌تر، صنعتی‎تر و غیرمتمرکز به مشتریان مناسب دست پیدا کنند. با تغییر مدل عملیاتی بازاریابی، واحد بازاریابی از واحدی محصول‌محور به واحدی مشتری‌محور تغییر ماهیت می‌دهد. این واحد درنهایت شاهد کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی، بهبود روش‎های استفاده از منابع، کاهش زمان کمپین‎های تبلیغاتی و افزایش یکپارچگی تیم‎های بازاریابی قدیمی و دیجیتال خواهد بود.

قابلیت‎های جدید: برای مثال تیم بازاریابی دیجیتال یک شرکت پیشرو در صنعت بیوتکنولوژی از عدم انطباق مدل عملیاتی بازاریابی مورداستفاده آن‌ها با محیط پویای محصولات زیست دارویی اطلاع داشت. بیماران در تصمیم‌گیری‎های بهداشتی خود نقشی فعال داشته و پزشکان نیز به آموزش‎های پزشکی به‌محض ایجاد تقاضا نیاز داشتند. هدف تغییر مدل بازاریابی به‌گونه‎ای بود که سازمان بتواند رویکردی بیمارمحور اتخاذ کند و به‌صورت سازمانی یکپارچه‌تر و چندکاناله با موضوع داروهای جدید برخورد کند. این شرکت در ادامه نقشه راه خود از فناوری‌های دیجیتال برای ایجاد تمرکز در کمپین‎های تبلیغاتی دیجیتال استفاده می‎کند.

اولویت‌دهی به مشتری: یک شرکت سرمایه‌گذاری متوجه شد که باید از کمپین‎های بازاریابی به کمک ایمیل‎های مستقیم انبوه به سمت سایر رسانه‎های بازاریابی تغییر موضع دهد. زمان آن بود که پا به عرصه فناوری‎های دیجیتال گذاشته شود. این شرکت در قدم نخست از سیستمی استفاده کرد که از این تغییر پشتیبانی می‎کرد، اما به‌زودی متوجه شد که موفقیت به معنای نگاه کردن به تصویری بزرگ‌تر برای تعریف یک مدل عملیاتی جدید است. این شرکت با طراحی یک واحد بازاریابی متمرکز و درعین‌حال ساده رویکرد صرفه به مقیاس را در سازمان اجرا کرد و مشتریان خود را با پیشنهادهایی کاملاً شخصی‌سازی‌شده هدف قرارداد

همکاری در فروش برای چه کسانی مناسب است

  • - صاحبان وب سایت های پربازدید (مجلات اینترنتی و سایت های خبری و ...)
  • - صاحبان وب لاگ ها
  • - مدیران صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی  (کسانی که پیج های پربازدید در اینستاگرام دارند و یا صاحب کانال تلگرام فعال هستند و یا در گروه های تلگرامی زیادی عضویت دارند)
  • - دانشجویان (قطعا روابط زیادی در شبکه های اجتماعی دارند می توانند از این ظرفیت برای کسب درآمد استفاده کنند)
  • - خانم های خانه دار (به راحتی از زمان های خود و ارتباطی که با فامیل و دوست و همسایه دارند به خصوص در تلگرام، می توانند برای کسب درآمد استفاده کنند)

freehit counter

Body
Background Color
Text Color
Link Color
Background Image
Slideshow
Background Color
Background Image
Footer
Background Color
Text Color
Link Color
Background Image